tisdag 21 januari 2014

Pulsrusningar och vad test

Mitt lilla hjärta lever rövaren just nu. Pulsen hoppar helt okontrollerat både upp och ned när belastningen höjs. Och jag kan vara helt slut fast jag fortfarande inte har kommit upp på tröskelpuls. 
Vad jag kan se just då. För nästa sekund så visar den att jag ligger på 3 slag i från max. Och då är det ju inte så konstigt att jag är trött så jag håller på att ramla av cykeln. Och så här har det hållit på under ca en vecka. 
Eller om det är pulsbandet som spökar. 
Provade en annan klocka på morgon passet i dag och då var allt ok. Fast ok med hjärtat eller klockan? Det är frågan. 

Istället för att trampa ur benen så tog jag en lätt och försiktig jogg hem för att testa vaden. Det tog bara 7 min, men jag kände absolut ingenting. Verkar lovande. Väntar ändå ett tag med att belasta den med backar. 


Hemma ligger kläderna för kvällspasset redo. Dags för en nice ute runda när jag slutar. Kommer köra 2 timmar där jag under sista timmen lägger in 2x20 min på tröskel. Jag kommer har järnkoll på klockan, är det fortfarande något spök så får jag nog ringa ett samtal i morgon. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar