torsdag 23 januari 2014

Jag har provat droger......


....... men det hjälpte inte. Banan eller russin gör mig alldeles darrig av energi, och jag var laddad inför träningen. Nu då, nu ska det väl ändå gå vägen. 
Men nej. Det gick inte. Med darrande underläpp (och ben) fick jag kliva av passet. IGEN. 
Orken var helt väck. 
Bollade min frustration med Mattias på Aktivitus som hjälper mig med träningen. - Vad är det som händer. Vad gör jag nu. 
Fick ett snabbt och konstaterande svar, slutkörd, ner tränad eller inte svarat på vilan och återhämtningen som beräknat. Oavsett vad, så blir det detta resultat. 
Och med det svaret så kan jag nog hålla med om att jag inte har tagit hand om mig vad det gäller återhämtningen. 
För det är ju faktiskt så att kroppen reagerar och svarar på det mesta runt omkring också, inte bara träning. Stress och hjärnspöken tar på kroppen det med. Och då blir det ingen vila alls för den. Den kommer aldrig ner på låg varv och kan återhämta sig. 
Bra ändå att det kom nu och inte i maj/juni. 

Så nu är det lugna pass som gäller. Vi pratar VÄLDIGT lugna pass. Typ promenader och lätt, lätt jogg under 2 veckors tid. Sen får jag se hur kroppen mår. 




2 kommentarer:

  1. Ät mer, ännu viktigare än vila, de med överträningssymptom har (alltid?) ätit för lite också.

    SvaraRadera
  2. Alltid? Jösses vilka portioner det kommer bli nu :).
    Ja, ja. Siktar in mig på att äta, sova och ta det lugnt.

    SvaraRadera