fredag 3 januari 2014

Påverkar jag mina barn?





Ja, varför ska man cykla på cykelbanan om det finns en fin stig bredvid.

- Men mamma. Du förstår, det är bättre träning om man cyklar där det är lite jobbigare. Och det är ju roligare på stigarna också.
Det var svaret jag fick när jag undrade varför han inte höll sig på vägen. 
Han verkar lovande min grabb :)
Han ramlade några ggr när det var som mest knixigt, men konstaterade att det gör även dom duktigaste som tävlar med.
Man GÖR det ibland.

Vi var ute i 1½ timme och cyklade runt Klarälven och lite grönområden i stan.
Hittade det nya utegymmet på Gubbholmen som vi var tvungna att testa.





Han fattade direkt vad man skulle göra, fast det var lite väl högt till vissa redskap.
Ibland undrar jag vad den här lilla killen går på.
Kanske en blandning av en nypa socker, bra gener och yttre påverkan?
Han slår tex sin storasyster på 21 år i armhävningar.
Han grejar 20st armhävningar med spikrak kropp och hela vägen upp och ned.

Förutom cyklarna i lägenheten så finns det både yogamatta, hantlar och gummiband.
Och sedan han var liten så har han sett både mig och storebror hiva runt med grejerna eller sett oss ligga på golvet körandes situps och armhävningar.
Så för honom är det helt normalt. Kanske han tror att alla familjer håller på som vi gör hos oss.

Ja ska iaf inte ta det ifrån honom. Han får tro det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar