fredag 10 januari 2014

Mumsiga ben.

Jag var på Klarälvskliniken igår och vi var helt överens, sjukgymnasten och jag. Min själv diagnos var helt korrekt. Visst var det en muskelbristning jag fått. 
Och att cykel träna var bland det bästa jag kunde göra. Då får jag cirkulation och stretch på samma gång. Så det var inte alls konstigt att jag känt mig bättre och bättre efter varje pass. 
Men löpningen får jag hålla mig ifrån under 3-4 veckor. (Det kan jag leva med.)
Det blir till att slänga in några extra ersättnings pass på hojen ist. 

Kollade av min tränings kalender och insåg att bara ett enda pass var reducerat till ett soft återhämtnings pass annars har jag kört på som vanligt. Och det trotts bristningen. Kunde ju inte bli bättre. 
Men i dag var jag rätt mumsig i benen när jag klev av. Det har trotts allt blivit 10 pass på 7 dagar sammanhängande. Inte helt optimalt att skippa vilan, men det tar jag till helgen. Då är det kalas och hotell i Stockholm som gäller. Aldrig fel. 
Avslutade morgonen med denna lilla rackare på benen. Tårarna var inte långt borta så den gjorde nog vad den skulle. 

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar