måndag 20 januari 2014

Hej hej måndag.

- Det blir som det blir. Och det är som det är, som 100-åringen sa.
Och det var just så det var i morse. Redan kl 06:30 fick jag göra en justering i träningen.
Planen var att köra 4:or. Om jag inte hade glömt pulsklockan hemma.
Jag litar INTE på min kropp den tiden på dygnet, så att köra på känsla är bara att glömma.
Att trycka upp pulsen en bra bit över tröskel är svårt när syran vill komma redan 20 slag under. 
Efter som just förra veckan fick bli som den blev så var hel peppad att få till denna helt efter planerna.

Men jag hoppade in i gymmet ist och fick till veckans styrkepass. Stod där i mina cykelbrallor med ömmande pulka rumpa.
(Fantastiskt hur högt och långt man kan flyga på en stjärtlapp.)

Annars så var jag ute på ett underbart distanspass i går kväll.
Vintercykling när den är som bäst.
-2 grader och hård packad snö. Detta har jag verkligen längtat efter. Hoppas det håller i sig.
4:orna får jag ta i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar