lördag 2 november 2013

Vilodag med museibesök.

Jag brände av mina cykel intervaller tidigt i går morse och har en vilodag i dag.
Nästa pass är först i morgonkväll, då jag sticker ut i skogen med löparskor och pannlampa.
Får se vart man tar vägen. Det kan bli Kilenegården, I2 skogen eller Jakobsberg.
Ja, ja. Inget som behöver bestämmas just nu. Får se vart man hamnar.

Annars har vi varit på Karlstads Brigad museum i dag. Det var faktiskt över förväntan och väldigt spännande även för en 5 åring. Det var uppbyggt olika rum från olika tids perioder och man fick bla se hur det såg ut i ett fullriggat sjukvårdstält och hur det såg på kasernen under -80 talet.
Och det stod jeepar, granatgevär, bandvagnar och kanoner lite överallt.
Naturligtvis fick vi ju avsluta det hela med en fika i cafet.



Annars så har vi ju Alla helgonsdag i dag. En dag där jag skänker en extra varm tanke till någon jag
saknar så det gör ont, även efter 19år. Vår älskade Linnea.
Vi åker senare i kväll till Ruds kyrkogård för att tända några ljus för tre älskade människor.

Vår lill skrutta. Linnea
Min morfar. Olle



Barnens farfar. Bengan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar