torsdag 14 november 2013

Fiffiga lösningar.

Har precis nu packat upp en ny produkt på jobbet. En liten vindmätare. Ett vind skovelhjul som man bara ansluter till sin smart phone. Och sedan bara laddar ner gratis appen Vaavud wind. 
Där får man sedan upp en kurva som visar snitt och max vindstyrka. 
Och även plats och tid där andra har mätt upp vinden runt om i världen. 
Super fiffigt. 
Artikel nummer hos Hjertmans 5740-4 och kostar 339:-.


Själv ska jag på kvällens inomhus pass testa takt mätaren i telefonen. 
(Gratis app)
Tanken från början var att skaffa Garmins fart/ kadens mätare så man får in allt i klockan och datorn, men sitter man på flera olika test cyklar så kan det nog bli lite meckigt att byta och flytta över hela tiden. Och jag är ändå inte ute efter någon fart. 
Kom då att tänka på den metronom jag hade under min musikaliska period som trumpetare, för länge länge sedan. 
En pendel som tickade i den takt man ville hålla. 
Och det är ju precis det jag vill nu också. 
Ska jag köra 8 intervaller med olika kadens, allt mellan 65 till 115 så kan det underlätta. 
Och det är snabbt gjort att byta takt / kadens. Antingen skrollar man under siffrorna eller på + och - knapparna. 


Är nog lite bökigt att pilla med på ett ute pass, men inne så borde den vara klockren. 

Lämnar kommentar på det i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar