onsdag 27 november 2013

Hur många är vi där ute?

Efter ett tröskelpass och innan ögonen ramlade ihop i går kväll, så låg jag och funderade jag på hur många fler det finns som mig där ute i landet.

Då menar jag inte jag som person ( gud bevare mig) utan hur många är det som har en trainer, spinncykel eller en Monark hemma. 
Ofta placerad i vardagsrum, källare eller garage om man har det. 

Hur många är vi som drar av ett pass sent på kvällen eller tidiga morgnar. 
Allt för att göra livet så tids effektivt som möjligt och vara redo till våren. 
För det här med att cykel träna det tar tid   

Hos mig står hojen mellan databordet och tv-soffan i vardagsrummet. 
För bästa pepp så har jag bra musik på hög volym. Om inte, så är tv:n på. 
Balkong dörren står vidöppen och en bordsfläkt på bordet. 
Vattenflaska och handduk på pallen bredvid. 

Siffror är alltid roligt och jag skulle gladeligen läsa sifferstatistik om frågan var med i en enkät undersökning bland landets cyklister. 

Jag ska iaf avverka ett pass i kväll också, frågan är hur många fler det är.
(Tyvärr är det inte min skönhet på bilden).





4 kommentarer:

  1. Stor igenkänningsfaktor på det här inlägget Anna! Jag har en trainer, uppställd mellan databordet och soffan och med fläkten framför haha. Retar gallfeber på grannnen under som iof hör dåligt men får stå ut med både tidigt och sent surrande. Jag har wattmätare på min och älskar siffror och följer min egen statstik nogrant, andras jämför jag mig itne med, bortsett från sambons som jag ändå aldrig någonsin kan mäta mig med.

    Vi är nog många! Vi kallas cyklister vetdu :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha. Den dagen jag frågade min granne om jag störde henne på kvällarna så var det en lättnad för henne.
      I flera veckor hade hon gissat och undrat vad det var för ljud som kom ifrån min lägenhet. Men hon gick bet.
      Jag störde inte, men det hördes ett dovt surrande som hon inte kunde identifiera.

      Ja, vi är nog en hel hög som sitter och trampar i tid och otid.

      Radera
  2. Önskar jag hade plats för en sån hemma! Men har tyvärr inte det i min lilla tvåa :( Men nån gg så!

    SvaraRadera
  3. Prioritering. Det handlar om prioritering.
    Den är inte speciellt snygg. Passar liksom inte in i det andra möblemanget.
    Jag kanske skulle vilja ha ett riktigt snyggt matbord där ist. Så man kan ta hem mer än 4per på mat.
    Men känner att behovet av en cykel är lite lite större :)

    SvaraRadera