tisdag 15 oktober 2013

Tur det var lunch jag skulle köpa.

I dag så hände det igen. När det var dags för lunch så insåg jag att den är kvar hemma på hallbyrån. 
Men jag slängde mig på biken och trampade ner till Ica Hagahallen. 
Dom har en väldigt bra sallads bar, där man kan plocka precis allt det där godaste man vill ha. 
Brukar bli avokado, ägg, oliver,paprika och kyckling eller skaldjur. Inga större variationer utan det jag tycker bäst om. 
Dom har även  varm mat också, som nudlar, kycklinggryta, eller lasange om man vill ha det. 
Men idag såg jag att dom utökat sortimentet ett snäpp till. 
En stor disk med riktiga bakverk. 
Inget upptinat bake off bröd. Utan riktiga bakelser. Imponerande hög och fin motorotskaka, smarrig chokladruta med marshmallows och hackade chokladbitar på. Och 2 sorter av riktigt fina cheesecakes mm. 
Men nej inte i dag. Jag gick och fyllde upp min lilla burk med grönt. 
Kanske, kanske man sticker dit och slår till på det söta en festlig lördags morgon. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar