tisdag 22 oktober 2013

Lär mig Grekiska. Typ.

Nu så. Nu har tränings upplägget äntligen kommit. En bibba med papper som fick en helt egen pärm.
Lus läste, begrundade. Fick bläddra tillbaka och läsa igen. Det var förkortningar på allt. Och allt var inte helt logiskt heller. Som att lära sig ett helt nytt språk. Risken finns att jag får printa ut nya sidor för att jag har bläddrat sönder dom. 
Varje pass är beskrivet in i minsta detalj, från kadens, puls, zoner, tid, lutning i % mm. Så det är nog små kom ihåg lappar som gäller ett tag framöver på träningen. 
Men jag kan blanda passen under veckan så att det passar övriga livet. 
Bara man använder huvudet och sunt förnuft. 
Men jag tycker verkligen om upplägget. Inga ( väldigt få) distans pass ute på hojen. Mycket löp träning. Både lång distans, backe och snabb distans. 
Snabba + tunga cykel intervaller inne. 
Extremt låg volym men riktigt hög intensitet på all träning. 
Allt för att öka min Vo2max och aeroba kapacitet samtidigt. 
Så här kan en vecka i december se ut:

KIKV 1 pass
EB 1 x 2 x 20 min%
LKIB 2 pass
TC Nivå 3 2 pass
ST 1-2 pass

Ja just det, helt solklart vad jag ska göra :)
 
Men i kväll är det löpning som gäller. Så på med pannlampan och regnkläderna. 
Hey ho let's go. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar