fredag 11 oktober 2013

Helt surrealistiskt.

Då damp den ner i postlådan igår. Det nya numret av MTB SWEDEN MAGAZINE. Alltid bra och intressant läsning med reportage både från Sverige och utlandet. Fullmatad med tips, trix, tester och teknik.
I förra numret var det ett reportage/intervju med den starka åkaren Benny Andersson som gör vilken cyklist som helst grön av avund med sin meritlista.  
Och i detta nummer så var reportaget om mig. 
Lilla JAG. Ensamstående mamman från Karlstad som lallar runt i skogarna här och gym tränar på Friskis & Svettis. 
Känns faktiskt lite konstigt. 
Väldigt konstigt. 
Att mäta sig med Benny går bara inte. Men jag hoppas att man kan visa att det går att börja med något senare i livet också. Att det inte är kört bara för att man passerat 20 strecket. 
Själv har jag bara cyklat i 4 år och tävlat i 3. Så det går. Jag vet. 

För det är det som är det roliga med Mtb. 
Alla, från motionär till Sverige eliten står på samma startlinje 
( fast olika fållor) och kör samma bana. 
Och man kan välja om man vill köra motion, sport, 30 - 40 - 50 eller Elit klass. 
Sedan kan man bara jämföra tiderna och se hur man står sig gentemot dom andra. 
Men man slåss om medaljerna i respektive klass. Och jag tror att just det har bidragit till att sporten har exploderat så som den har gjort. 

Mera lera till folket! 


På tidningshyllan nära dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar