onsdag 2 oktober 2013

Hos farbror Doktorn.

Jag har klarat mig väldigt bra ifrån idrotts skador av olika slag. Aldrig haft något spökande fotbollsknä eller problem med rygg och dylikt.
Blå slagen och skrubbsår har jag haft, men det försvinner ju och är sedan är allt bra.
Så därför blir jag så frustrerad nu när en axel har bråkat med mig en längre tid. (Tidig i våras). 
Och det märks mer nu när man kör intensivare på gymmet. 
Armhävningar ok. Bara lite ont. Lutande bänkpress, känns mer och bör undvikas.  Militärpress, bara att glömma. Det går inte alls. 
Så i dag tog jag tag i saken och gick i väg. 
Vi bände och böjde på alla möjliga sätt. Både med och utan belastning. Och han kom fram till att det var en överbelastning i bicepsfästet i axeln. Typ tennis armbåge fast högre upp. Phu, inget värre. 
Så det är bara att skippa övningar som gör ont och stretcha lite försiktigt. 
Och vänta ut det hela. Det kan ta lååång tid. Men man får vara glad att det är axeln och inte något som känns när man trampar på cykeln. Det hade varit allvarligt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar