söndag 3 mars 2013

SPORTLOV

Länge sedan sist nu. Det är inte det att jag inte har något att skriva om, utan tiden har bara inte funnits.
I stora drag har det sett ut så här. Jobba, äta träna sova, jobba träna, äta sova osv, hela veckan.
Eller vad sägs om att lägga sig vid 21:30 en lördag för att sedan sprätta upp 06:30 för att cykla.
Helt OK för min del, men det kanske inte rockar så jätte mycket i andras ögon.

Grabbarna har varit hos sin pappa under hela sportlovet så det har funnits rejält med tid att träna.
Sedan har det blivit lite flex tid på jobbet med. Och det måste jag säga att jag har VÄLDIGT förstående
arbetskamrater.
- Nej kom du när du har tränat klart i morgon. - Öhhh tränat klart? Skulle ju kunna sitta på cykeln en heldag.
Typ trampa till Sunne och tillbaka. Men jag nöjde mig med en kort sovmorgon innan jag körde ett längre styrkepass på gymmet och sedan en lång stund i bastun. Sedan hem för frukost  nr 2 i lugn och ro. Vardags lyx.
Och som sagt så blev vi inte så sena igår. Melodifestival med gigantisk kebab.
Jag tror att den godaste och även största i stan hittar man på Pizzeria Romstad. Kan meddela att inte hela gick ner. Hoppade över brödet och mycket av salladen. Började med det godaste (köttet) och var sedan propp mätt.
Och även denna söndag har det varit kanon väder. Men jag började med att köra ett spinn pass på Friskis.
Vi trampade till Vasaloppet live. Full sal i nästan, nästan 4 timmar. (3,55).

Men avslutade dagen på berghällarna vid Räggårdsviken med en kaffetermos.
Nu sitter jag bara och väntar på att grabbarna ska ramla in. Snart är det fullt ös i lägenheten igen.
Ha det gott.

Salen börjar fyllas på
Svårt att förstå. Där ute cyklade jag för en vecka sedan.


Söndaags mys.
Kebab giganto










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar