lördag 16 mars 2013

Tur i oturen & att kunna pressa en kabel.

Man kan alltid se på saker på 2 sätt. På ett bra eller dåligt. Eller en mix av båda skulle jag nog vilja säga om man inte lever i svart eller vitt.
Skit det som hänt, men det är väl ändå tur att det hände nu och inte i maj - juni.
Vaknade natt till fredag och hade så jäkla ont i ögat. Pillade ur linserna i mörkret och försökte somna om , men det gick sådär.
Fick tid kl 9 på vårdcentralen och gick därifrån med en remiss till ögon avd på sjukhuset.
Enögd och ljus känslig  tog jag mig dit. Var kanske inte så smart att köra själv, men vad gör man.
Väl där kunde han konstatera att jag hade en rispa på ögat som hade blivit infekterat.
 Domen blev. Och jag kallar det dom för det kändes som ett straff. Ingen träning på 2 veckor och inte använda linser på 5-6 veckor..
- 2 VECKOR. Skojar du nu ? För det gör du va?
- Men du. Du har en infektion som kroppen måste ta hand om i lugn och ro, utan påfrestningar.
- Nu har du ju en riktig orsak till att inte behöva träna. ( Inte behöva. Hur tänker han nu)
Kul kille.

Så jag får inte träna och anstränga mig på ett tag. Men jag har ett vad med Jonas på jobbet ist.
Om 2 veckor så ska jag kunna knipsa av en 95mm2 elkabel utan problem
Vi får beställningar på el kablar som ska kapas och pressas. Men den fetaste kabeln måste jag ha hjälp med för att jag är så svag i händerna / underarmarna.
Så idag startar projektet:  Karl- Alfred underarmar.

Mitt höger öga brinner som eld

95mm2 snart inga problem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar