lördag 30 mars 2013

Långfredags rundan.

Kl 10 i går så var vi ca 40 pers som utgick från Kroppkärrssjön för att köra en gemensam runda via Forshaga - Apertin - Kil och Hymboholm.
Vi hade strålande sol men lite friskt i luften. Det var roligt att träffa alla cykel vänner igen efter vintern.
Cykel parken bestod av flest mtb, några racer och cross men även någon pendlar hybrid.
Ingen skogs körning alltså. Bar lv cykling med höjd beredskap för ev isfläckar.
Jag lyckades inte riktigt, utan hamnade i en mindre kollektiv vurpa på 5-6 pers.
Någon stöp framför mig och i nästa stund låg jag i backen.
Skar upp en fingertopp och har en blå höft nu. Men annars klarade jag mig bra.

När vi kom till stan igen så hade Lotti på Lugnets Massage dukat upp med korv, kaffe, saft och kakor ute på trottoaren.
Gör gött.

Annars har jag hittat en ny favorit efter tränings passen. En super smoothie.
Bara att blanda i lite av allt.
Havregryn, nötter, frön, frusna bär, mjölk. Ett rått ägg och en msk jordnötssmör.
Och en stor mugg med kaffe så klart.


Ostrukturerad korv kö.


Saft till barnen


Ny favorit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar