onsdag 6 mars 2013

Bra inspiration.

I går kväll så var vi på en föreläsning. "Trött fet och 40" med Pasi Salonen. En av Sveriges bästa Triatlet.
Det var ingen ren idrotts eller kost föreläsning utan mer en inspiration om hur man kan må bättre eller prestera bättre med hjälp av sitt tanke sätt. Både i sitt idrottande men även i det vanliga livet. Och hur lätt man kan få andra att må bra.
Det var mycket skratt och igenkännande och jag kände emellanåt att Gud vad skönt det är inte bara jag som är lite kocko. Jag har ett motto som jag plockar fram ibland, och det är att livet inte går i repris. Och det var precis vad han sa.
Ta till vara på dagarna. Vill du ha till en förändring på något plan. Se till att göra det. Har du ett mål, jobba mot det.
Och dra i bromsen ibland. När man mår riktigt bra eller har presterat bra. Stanna upp och reflektera över varför. Varför är det så bra. Och försök sedan att återskapa samma känsla igen.
Har ni möjlighet så rekommenderar jag verkligen att gå och lyssna på honom.
Det var självklara saker. Men ibland kan man behöva en knuff framåt i sitt tänkande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar