måndag 3 februari 2014

Vissa dagar är bättre än andra.






Den här veckan börjar verkligen bra tycker jag. Helt i min smak.
Hade klockan på 8:00 för att inte försova mig till massagen på Lugnet kl 9:00. Nu har jag ju turen att hon
håller till precis runt hörnet på mitt kvarter så det tar 1 min att knalla dit. Och det är ju bra när man
snoozar klockan allt för många ggr.
Hennes Thailands semester hade tydligen gett henne lite ny in put i hennes verksamhet.
Jädrar vad det tog. Ghhaaa. Jag fick fokusera på att slappna av, andas djupt och lugnt. Det går fiiint.

Efter det tog jag en promenad runt stan och avslutade turen nere på Friskis, där jag INTE tränade utan bara gick in och la mig i bastun en bra stund.
När jag kom ut så var det nog senior gympan som precis hade avslutats. Det var äldre damer över allt och det var djupa diskussioner om den förädiska halkan och vilka skobroddar som finns på marknaden.
Då säger damen bredvid mig på bänken.
- Men tös. Du ser ju ut som en amazon kvinna i kroppen du.
Jag blev helt mållös. Vet inte om det var över att bli kallad tös (jag blir 44 i maj) eller att bli jämförd
med en amazon kvinna.
Jag tänkte att hon är säkert runt 80 år, men humor det har hon iaf.
- Tack, fick jag fram och log.( You makes my day lady).

Bara på med kläderna och knalla iväg till Nöjesfabriken för lunch med min massör.
Ja, jösses. Förmiddagen har verkligen gått i ett :)
Gud, tänk om alla dagar kunde vara så här. Det vore något det.

Nu ska jag hoppa i soffan med en stor mugg kaffe och några tidningar för att få lite inspiration
till nästa kolumn i MTB Sweden Magazine.

Underbara måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar