tisdag 25 februari 2014

Nää. Om man skulle ta och vila lite.

Förkylnings symptomen är borta, så i går provade jag kroppen lite försiktigt. Började att jogga på löpbandet 30 min i distans fart. Lugnt alltså. Pulsen såg ok ut och resten av kroppen kom också igång efter några minuter. Körde lite soft benstyrka efter det. Inte tungt utan bara så jag väckte dom till liv. Och jag behöver ju knapt nämna vid det här laget vad som händer när man tränar något man inte gjort på länge. 
Inte helt problemfritt tog jag mig stapplande upp på löpbandet i morse med. Träningsvärk brukar släppa bara man blir riktigt genomvarm i musklerna så det fungerade bra. Men nu var det pulsen som levde rövaren istället. Körde på samma fart som igår men låg ändå alldeles för högt. Gjorde en rejäl fartsäknkning för att komma rätt. Jag fick kliva av tidigare än planerat och körde i gymmet i stället. 
Så nu vilar jag resten av veckan. Jag vet ju inte om det är överträningen som fortfarande hänger i eller förkylningen jag haft. Och det sista jag villa ha nu är en hjärtmuskel inflammation. Det är ju värsta  tänkbara cenario, jag vet. Men jag tar ingen risk. 
Så i morgon ansluter jag mig till resten av lilla familjen som har sportlov just nu. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar