onsdag 5 februari 2014

Nu får det vara bra.

Det har varit två sköna semesterdagar med bra innehåll och massa slapp tid och funderande.
Och nu är även vilotiden på 2 veckor över och jag vet inte vilket årtionde det hände senast jag var inaktiv så länge. 
Men i kväll är det dags för lilla testet av kroppen. Kan jag köra igång eller kommer jag behöva vänta ytterligare några dagar/veckor. 
Jag kommer kliva på schemat där jag kände att jag rasade igenom och även plocka det minst jobbiga passet från den veckan. Förhoppningsvis svarar kroppen bra och målet är att klara hela passet. Det kommer bli mitt KIKV pass.
Alltså 4:or. Jag kör 3x4 min på 170-180 i puls med 2 min vila mellan intervallerna. 
Har sedan en set vila på 10 min (135-140 i puls) innan jag kör nästa omgång 3x4. 
Relativt kort pass men intensivt. Och tanken med att jag valde just detta pass är att jag ska upp i samma puls på alla intervaller, vilket innebär att jag kan ha lite bättre koll på pulsen. 
Så nu är det bara att plocka fram pannbenet igen. Jobbigt blir det garanterat men förhoppningsvis på det gamla välbekanta sättet.
Har dammat av klockan och hoppas innerligt kunna mata in lite nya siffror i kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar