tisdag 17 december 2013

Utan fjång.

Jag är inte speciellt prylgalen av mig. Så där så jag måste ha matchande kläder, hjälm, glasögon och hela kittet.

Eller vissa märken på jackor och skor. 
(Biltemas handskar och skoöverdrag tex funkar alldeles utmärkt.)

Alltså, det finns underställ och cykelbyxor i min garderob som borde ha eldats upp för längesedan, men som finns kvar för att som är så sköna. Och för att dom fungerar. 
Men så provade jag mina nya cykelskor. Och jösses vilken skillnad. Jag tyckte väl inte att det var något större fel på mina gamla, mer än att dom luktade träsk när man blev varm eller blöt i dom. 
Men jag upptäckte också att jag i princip har cyklat runt i ett par tofflor. Fjången i sulan var borta. Dom var betydligt mjukare och böjbara än dom nya. 
Så nu blir det lite bättre effekt på varje tramptag. 

Jag har kvar dom andra som ful skor i lervällingen under vintern. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar