lördag 28 december 2013

Kompensations träning gör ont.

Vissa dagar kan det kännas som om man blivit överkörd av en buss, eller ramlat utför en sten trappa. Man har ont på ställen som inte verkar logiskt på något sätt.
Just nu är det värst över revbenen både på fram och baksidan och runt hela höftkammen. Hela höftkammen. Ända framifrån och bak på ryggen. 
Men jag har stått på benen, det är bara sviterna efter ett kompensations pass. Inser jag att det tidsmässigt blir tight att få till alla pass så ser jag till att iaf det tuffaste blir av. Eller som häromdagen. Insåg att jag inte skulle hinna hela styrkedelen efter löpningen, utan plockade ut dom som tar bäst + att jag lastade på lite mera vikter. Mage och rygg fick sig en kort och hård omgång. 
Jo tjenare. Det tog bra. Väldigt bra. Men jag kan ändå tycka att det är lite små mysigt med redig träningsvärk. 
Som min pappa brukar säga. 
- Träningsvärk ska man njuta av. Och han har helt rätt. 



Snygg mage va? Så ser den ut om man har 100% fokus på styrketräningen. 

Nu tillhör den tyvärr inte mig, utan min kompis Ulrika. (Inte cyklist), men en till som lägger ner tid och energi på det som hon brinner för. Undrar hur hennes träningsvärk känns? 


2 kommentarer: