torsdag 26 december 2013

Tindrande ljus och brännande lår.

Julen känns ända in i hjärtat på mig. Både glädje och sorg. Skönt att få vara lite lång ledig, och bara ta det lugnt och umgås utan massa måsten. Det som är jobbigt är att inte ha barnen hos sig. För julen är ju barnens dag. Och det allra jobbigaste på hela julen är att tända ljuset för hon som bara finns med i tankarna. 
Vår älskade Linnea. Så många år har gått men lika jobbigt ändå. 


Men det har varit (är) en bra helg. Som jag har sovit, som en gris. 
Flyttade med mig kanske lite mer saker än vanligt dödliga människor ner till Peter för ett par dagar. En bag med prylar, en stor bordsfläkt, och spinncykeln. Bara man möblerar om lite så får man plats två stycken framför tv:n. Så där satt vi och avverkade våra pass till sporten och Askungen. Jul mys på hög nivå. 


Och just nu väntar jag på att Friskis ska öppna så jag kan köra löpintervallerna på bandet. Hade ju bra drag på det förra passet så det är nog dags för en fartökning i dag. För att lite senare åka iväg och umgås ännu mer med trevliga och härliga människor. 

Ha det fortsatt bra i jul myset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar