söndag 28 april 2013

Sprit, ingefära och citron.

Tänk att man aldrig kan hålla tyst. Efter penicillinkur för ögat och blod i magen efter annan skit, så kläcker jag - Att man inte kan åka på en vanlig förkylning som alla andra.
Ja ha det kom ju som ett brev med posten.
Hals ont till och från under denna vecka men i fredags bröt det ut ordentligt. Så stig passet i går blev det inget med. Och dagens pass blev också inställt. INTE optimal uppladdning när första tävlingen är nästa helg.
Och som korven på moset så kom lille man till mig i kväll med en ögoninflammation. Röd och geggig i ena ögat. Smittrisken är väldigt hög så jag har laddat med separata handdukar i badrummet och sprit i olika varianter. Annars så hinkar jag i mig riven ingefära och pressad citron i så stora mängder jag bara orkar.
Det brukar driva ur förkylningar och annan skit ganska så fort.
Men jag var på Tyrs möte ang klubbens verksamhet på morgonen och kunde även hämta upp dom nya klubb kläderna. Gör snygga. Så i år kommer man att cykla i oranga (brandgula) färger.
Istället för att susa fram på fina stigar på Sörmon idag med dom andra så åkte sjöstället på och vi tog en tur med ribben. 30 knop, 8m/s och 3-4 grader i vattnet. Vatten tempen är iof ganska ointressant eftersom jag bara badar om det skulle råka vara runt 25 i vattnet.
Men det var väldigt skönt att komma ut på sjön igen även om det bet ordentligt i kinderna.

Snabba, snygga klubb tröjan

Ganska själva på sjön i dag.
Ingefära, citron och mycket sprit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar