fredag 19 april 2013

Någon centimeter hit och dit.

I går kväll så var jag och Sara ute och kollade snö och is läget på små stigarna. Och det är inte mycket kvar nu.
Det mesta låg på grusvägen och inte i skogen.
Men det var första riktiga stig körningen sedan i höstas, och det märktes. Hade glömt bort att 29:an kräver lite större radie i tighta partier så det gäller att få med sig bakdelen också när man kommer ur svängen. Och efter Harolds bike fit så sitter jag närmare styret nu. Bara några centimeter, men stor skillnad.
Vilket innebär att jag måste dosera om tyngd punkten lite. Inte mycket men det sitter inte i ryggmärgen ännu. Bara en gång var jag nära att gå över styret.
Annars så är jag hel nöjd med hojen. Har man bara fart så tar man sig upp och över det mesta. Så nu är det till att hålla till mer i skogen och fila på tekniken.



Nöjda stig åkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar