torsdag 25 april 2013

10 tappra cyklister.

I går var det premiär för Tyrs mtb onsdags träning. Det var ju grått och ruggigt väder innan så det var lite spännande att få se hur många som skulle dyka upp.
Men jag tror kom ca 25 - 30 st.
Det blev 3 grupper som gav sig i väg åt olika håll.
Molander med snabb gruppen.
Bood med mellan gruppen som körde stigar.
Och jag tog med nybörjarna.
Vi höll oss på grusvägar och snälla stigar utan allt för mycket rötter och sten. Några hade vanliga skor/ pedaler och några hade SPD men för första eller andra gången. (+ 2 vana cyklister).
Och dom var duktiga. Kämpade uppför bilvägen vid Bryngfjorden och svischade genom leran på milspåret hemåt.
Effektiv körtid 1:20. Och alla var nöjda.
Jag hade med mig 10 st ut och 10 st hem så jag var också nöjd.

2 kommentarer:

  1. Det hedrar dig att du inte försökte ställa av någon! (För det är typ tio personer i hela Karlstad som kan ta hjul på dig i skogen om du skulle vara på det humöret)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha. Tack för den Henrik. Men i min grupp blir ingen avställd. Man jobbar ju med det nya underlaget till klubben. Hoppas verkligen att dom kommer tillbaka nästa vecka.
      Men det finns en grupp för alla ( Om man vill bli avställd).

      Radera