torsdag 20 juni 2013

Varför sova när man kan cykla!

På natten mellan tis-ons så var det dags för årets Dusk to dawn. Det är Karlstads multisportare som har det som tradition, och vill man så är det bara att hänga på.
Och vem vill inte det.
Kan det bli bättre. Fint väder, väl packad ryggsäck med gofika, ( fikat är viktigt),full laddad pannlampa och sedan trampa genom natten.

Klockan 21 så var det 23 - 25 pers som slöt upp vid Kasernhöjden innan avfärd.
Nu har ju jag ingen större koll på vart vi körde. Inte exat. Men i stora drag, stigar mellan Karlstad och Kil. Och på toppen av Frysta backen vid 23:30 så åkte all fika fram. Det var allt mellan himmel och jord. Sill med knäckebröd. Marsipan tårta. Öl och chips. Våfflor med grädde. En flaska bubbel och en vanlig hederlig lingongrova med ost. Och massa kaffe naturligtvis.
Sen var det till att klä på sig lite mera innan vi trampade vidare i natten. Det blev lite mera splittrade grupper på hemvägen. Några drog kortast möjliga väg hem. Typ dom som skulle börja jobba i ottan.
Sedan var tanken en snabb grupp. Och en social grupp som tog det lite softare och bara skulle njuta.
Nu var det ju ingen som verkade vara så himla pigg på den snabba gruppen, utan vi gav oss iväg tillsammans.
Men så blir det ändå så att några vill trampa på i lite högre tempo. Och vipps så hade det blivit en snabb grupp.
Såg inte exakt hur många vi var i mörkret och några föll bort efter en stund. Så vi blev 4st större delen av sträckan hem.
Och jag tycker nog att även vi njöt och var sociala, fast kanske i en högre hastighet.
Så efter 97 km och en otroligt trevlig natt så var man hemma vid 02:15 och det var dags att hoppa i säng. Trodde jag. Jag var ju pigg som en lärka. Kroppen gick på högvarv. Bara att gå upp och slå ihjäl lite tid framför tv:n en stund.
Någon natt då och då med 4 tim sömn har man klarat förr.
Och det kan jag ta, om man får ett bra träningspass mitt i natten med trevliga människor.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar