lördag 15 juni 2013

Hittar inte paus knappen.

Jag letar och letar men kan inte hitta paus knappen. En liten knapp man kan trycka på för att pausa livet.
Jag har mina listor som jag måste sätta upp på ytterdörren för att jag ska komma ihåg allt.
Och då menar jag verkligen allt.
För på den kan det stå tvättid, vattna blommorna, barnkalas, telefon samtal som måste ringas eller en kundorder som jag måste komma ihåg att fixa det första när jag kommet till jobbet.
Man går hem från jobbet och har byxorna fulla med notis lappar med saker som jag måste komma ihåg.
Saker som jag bara inte får glömma.
.
Nästa tävling är om ca 3½ vecka så där känner jag ingen stress. Och denna vecka är grabbarna hos mig och det är det som går först. Får träna när tillfälle ges.
Kan bli ett styrke eller spinn pass framför tv:n innan man dryper av för kvällen.

Men när jag blir stressad så kommer förvirringen. Jag hittar inte saker. För att jag lagt dom på fel ställen.
Jag kan hitta brödet i grönsakslådan i kylen. Eller hittar INTE nycklarna till jobbet när man ska iväg på morgonen. 15 min senare så poppar dom upp i strump lådan. ( Hur i hela fridens namn har dom hamnat där)

När man inser att det är 4 veckor kvar till semester så vill man bara dra en filt över huvudet och krypa fram när allt har lugnat ner sig lite.

Men i går på morgonen innan jobbet så var jag till Lugnets massage och fick en behövlig omgång.
Eftersom blåmärkena på låren var så stora så fick ryggen och axlarna en behandling i dag.

Hon hittade en hel del som behövdes lösas upp runt skuldrorna och vid kvadratus lumb... någonting, nere vid ländryggen.

Så i dag blev det iaf en paus mitt i allt på ca 30 min. Och som jag njöt.
Skön musik, olja, varma stenar och mjuka händer som hittade precis dom rätta punkterna.



Rör ej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar