onsdag 26 juni 2013

Nu har hen gjort det igen!

Onsdag är gemensam träningsdag i klubben, och jag är ledare i nybörjar / lugna gruppen, om jag har möjlighet att komma ifrån tidigare på jobbet vill säga. Det hade jag inte idag. Men när regnet bara öser ner så svider det inte lika hårt cykel hjärtat.
Men jag bokade och fick plats på ett spinnpass till kl 19. Alltid något.
Var där en stund innan så jag hade lite tid till egna intervaller innan själva passet.

Sen hände det igen.
Efter spinningen bytte jag om till en fräschare tröja och körde en stund i gymmet.
Och jag har en liten kompis där. En liten goding. Inte stor, men man får så mycket tillbaka.
Men man måste ha respekt för hen. Gör man fel så är det kört.
Efter första kontakten på länge så hade jag sådan träningsvärk att jag hade svårt att skratta eller hosta på
3 dagar. Men nu har vi hängt ihop ett par månader och hen har blivit en favorit.
Och nu pratar jag om det lilla maghjulet. Betydligt roligare än plankan. Och mer effektiv också.
Men i dag hade jag tappat fokus och hade inte kontakt med magmusklerna när jag rullade ut på den första övningen.
Bonk. Ahhh. Satan vad ont det gjorde. Jag låg helt platt på golvet och det skar som knivar.
En sträckning i magen.
Det var bara att hoppa andra magövningar också och gå på stretchen innan jag packade ihop för kvällen.
Jag får väl ge det några dagar innan vi kan ses igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar