fredag 15 februari 2013

Veckans fredags mys.

I dag jobbade jag till kl 18:00 och det var  bara ca +1 grad ute. Perfekt temperatur alltså för ett cykel pass.
Annars så har jag min gräns vid ca -7 . Sen får det inte vara för blött och sörjigt. Gillar INTE att vara blöt mellan skinkorna redan efter 10 min. Då kan jag tycka att det tar udden av det hela.
Det är en helt annan sak på sommaren när det är varmt ute. Är det skit väder så gör det mig ingenting att sitta på gymmet och trampa ett par timmar.
Men i kväll så var jag ute 2,5 timme på fina cykelbanor och små vägar.
Sträckningen i stora drag blev Hammarö - Skoghall - Knappstad - I2 skogen - Skåre - och sedan hem till Herrhagen.
Inga barn hemma och Peter jobbar, så det fanns ingen tid att passa heller.
Då kan man bara cykla och njuta, riktigt mysa i sin ensamhet.
Mörkt, bara ljuset av pannlampan. Bra musik i lurarna. Sjunger högt ibland och vevar i armarna när det kommer en riktigt bra låt. Fredags mys på hög nivå.
Sådana här pass är bra för själen.
Men nu har ragg sockarna åkt på. Fått i mig lite ost och salami. och ligger under filten och njuter.
Nya tag i morgon, börjar jobba kl 10 så det blir även en liten sovmorgon.
Livet är bra skönt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar