söndag 17 februari 2013

Lite kaxig.

Under veckan så har jag prioriterat några sovmornar och hade träningsfri lördag. Så idag söndag så hade jag 2 pass kvar för veckan. Men började dagen med att kliva upp runt 9:30 för att äta skön frukost följt av lite skidåkning på tv:n. När snöyran ute hade avtagit så blev det en kort promenad till Mariebergskogen och över till Orrholmen över isen. Väldigt skönt att få lite frisk luft i näsan.
På efter middagen så drog jag till Friskis för att köra några intervaller på cykeln.Och benen känns väldigt fina. Gjorde 10 x 3 min med p2 mellan varje.Jobba, jobba, jobba.Yes, klar. Gör gött. Kryper mysigt i låren.
Bytte om till en fräschare tröja för att köra lite styrka direkt efteråt.
Var lite darrig i benen så jag började med armar, axlar och bål innan jag gick på benen igen.
Nu brukar jag ju inte köra styrka på kvällen för det är så mycket folk då. Tycker inte om det riktigt.
Jag vill  vara ifred och få stöna högt för mig själv och grimasera och se allmänt eländig ut.
Men i dag så tog jag till och med på mig en lite kaxig tröja. Gjorde mina övningar och stönade
och frustade som aldrig förr.
Trotts intervallerna innan så kunde jag lasta på betydligt mer på benpressen än vad jag klarat tidigare.
Då blir man så där fånig så man bara går och små ler.
Mysig och skön känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar