söndag 24 februari 2013

Hej hej...ler. Hej hej ler..

Jag kom ut på ett underbart distanspass i dag. Verkligen vår väder i kvadrat.
Solen värmde, det droppade från hustak och småfåglarna kvittrade för fullt i buskarna.
Och det var folk över allt. På skidor, och utan skidor men med stavar. Ungar dragandes i pulkor, hundar högt och lågt. Och det var brasor och kaffetermosar i var och varannan snödriva.
Och alla hejade och log brett. Fick stanna till för att ta av mig en tröja när jag kom till Kilene och där blev jag ståendes en stund och pratade med en dam. Har aldrig sett henne förut, men hon pratade på om detta underbara väder. Vi sa hejdå och jag trampade vidare. Ute vid Bonäsudde stod en man i 80-års åldern på ett par längdskidor och blickade ut över Vänern. - Underbart sa han. Är det inte helt underbart.
Jo verkligen. Vi stod bara där och njöt. Sjön var is och snötäckt så långt man kunde se och det var helt tyst.
- Men har du tagit dig hit på cykel? Det var imponerande sa han.
Men jag tyckte hans bedrift var större. Själv hade jag aldrig tagit mig dit på ett par skidor. Han bara skrattde.
Cyklade sedan över isen bort till parkering vid Räggårdsviken och hejade på några som satt och grillade.
Hej hej.
Så fortsatte hela cykel turen i dag.  Fick köra lite slalom mellan alla som var ute och gick.
Var ut till Göteborgsudden och där var det 3st brasor igång med korvgrillning och massa barn och hundar.
- Hej hej.- Härligt väder.- Ja gud vad fint.det är.- Gör gött i solen.

Bonäsudde

Göteborgsudden





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar