söndag 6 april 2014

Distans och inslag av Britney Spears

Först av allt så måste jag bara få tacka alla som har hört av sig efter förra inlägget.
(Som dessutom hör till det mest lästa i bloggen).
Det har rasslat till över allt. Jag har fått mejl, sms och meddelande både på Facebook och
på träningssidan Funbeat.
Några har känt igen sig och andra har skickat peppande hejarop till mig.
Tusen tack.

Annars så har min helg bestått av distans träning, både cykel och löpning.
Det blev 2:17 h på cykel efter jobbet i lördags. Vilket är ett kort pass om det ska ses som distansträning,
men det blev av, vilket är bättre än inget alls.

Väl hemma så gjorde jag en Britney Spears.
Letade fram den vassaste saxen i lådan, greppade flätan och klippte av den.
Stod där men en fläta i handen på ca 2dm. Shit, nu är det gjort.
Nu tog ju Britney en trimmer och skalade bort allt. Rubbet.
Men och andra sidan så hade hon nog lite större problem än ett hår som alltid tovar ihop sig så
fort man tränar.
Det spelar ingen roll om jag har svans eller fläta. Det blir en enda stor tova någonstans ändå.
Tidigare så gick håret ner under skulderbladen och nu så är det till axlarna.
Men jag måste boka tid hos en frissa till veckan för att styra upp det hela.

Med lite kortare hästsvans så tassade jag runt på lite stigar i skogen i dag efter en otroligt
lång sovmorgon.
Är 2:17 h på cykel kort, så är  1:43 h löpning långt. I alla fall för mig.
Har väl ingen riktig plan varför, men jag försöker öka distansen lite för varje gång.
Kan jag inte springa fort så kan man ju göra det lite längre. 
Väl hemma så var det bara att rycka snodden ur håret och konstatera att klippningen
hade fyllt sitt syfte. Inget trassel. Bra.

Sitter nu i soffan och smaskar lite på innehållet från påsen.
Bara sådär så var dottern förbi och lämnade en liten godie bag till mig.
Hon tyckte jag skulle ha en sådan. Älskade unge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar