måndag 14 april 2014

Det var jag och någon mer där ute.

Jodå, alla barn och ungdomar kom iväg på en heldag med aktiviteter. Och jag fick mig en långtur på cykeln. Gjorde bara ett klantigt stig val i början på rundan.
Leden mellan Alster och Göstahult är ju aldrig torr. Inte ens om det är totalt eldningsförbud i hela landet. Så redan efter 20 min hade jag dy upp till båda vristerna och skorna var genomblöta. 
Rullade vidare upp mot Forshaga och hann torka någorlunda i den kraftiga sidvinden på väg dit. 
Vädret var helt ok trotts den kraftiga vinden men jag mötte knappt en enda mer cyklist som var ute. 
Petade i mig 2 Rune kakor och röjde sedan mil spåret på Sisu gården. En rolig slinga som är kuperad och slingrig. 
Men när det var dags att trampa hemåt så kom regnet. Och när jag bara hade tråkig alsfalts tramp kvar så blev låren som iskalla stockar på mig och jag hörde någon viska
- Kebab. Varm kebab med stark sås. 
Nej jag var helt själv. 
Och sista biten så hörde jag det vid varje tramptag. Kebab, kebab, kebab. 
Kanske var det mitt undermedvetna som tala till mig. 
Vis som jag är och har lärt mig, så ska man lyssna på sin kropp. 
Klart jag ska ha en kebab. 
Och så blev det. 

Sista stig partiet på hemvägen kräver fokus. Annars så hamnar man i Klarälven. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar