tisdag 18 mars 2014

Kort i rumpan och distans.

Denna vecka är det en test av kroppen. Dels för att se om den svarar som den ska och även vart jag ligger i styrka och kondition. 
Men jag fokuserar mer på lugn distans än riviga intervaller. 
Körde ett löpdistans pass med pannlampan i går. Där av lite korta skinkor i dag. Men kroppen kändes pigg och lätt. Tassade runt på grusvägar och stigar  i 1tim och 18min och det kändes som det var höst i luften. Klar och krispig och ett vitt moln ångade ur mig på varje andetag. Riktigt nice. 
Jag körde lite blandad styrka på morgonen i dag bl.a. ben, så jag har vilodag i morgon. Kommer inte kunna röra mig normalt ändå, det vet jag av erfarenhet. ( Där var jag minsan inte så stark). 
Men det får bli ett kortare distanspass på hojen i kväll först. Bara att spänna fast pannlampan igen. 


Dagens lunch. Varje gång jag tömmer ner matlådan i en djup tallrik så tänker jag, jösses vad mat. Ja ja. Jag ätet så mycket jag orkar. Jo tjenare. Vipps så sitter man där med tom tallrik och undrar om det finns något mer i kylen att tugga på. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar