torsdag 6 mars 2014

Ett steg i taget.

Jag måste bara berömma vårdcentralen på Herrhagen. Man behöver bara vänta max någon timme på att få en tid där. Och det var inte första gången i måndags, då jag ringde kl:8 för att få en tid kl:10. Det onda i halsen hade kommit tillbaka och det brände som eld bakom näsan och huvudvärk på det. 
Det blev ett snabbt konstaterande att det är en virus infektion. " Åk hem från jobbet och ligg still i minst 3 dagar". Jepp. Så det har jag gjort. Jag har legat under en filt och löst massa korsord och slö tittat på tv:n. Och sovit. 13 timmar en natt för att nästa göra 11. Det är bra. 
Men man blir så låg. Rejält nedstämd. Orkar inte vara social på något plan. 
Men i dag har jag kravlat fram från min lilla sten och hoppas innerligt att jag kan komma ut på en lugn fin stig tur under helgen för att bosta kroppen med lite lycko hormoner. 



2 kommentarer:

  1. Stort krya på dig! Ligger jag med och gör ingenting i kapp med solen som skiner ute.

    SvaraRadera
  2. Tack, och det samma får jag väl säga. Hoppas det går över snabbt.
    Det är tröttsamt på alla plan att vara sängliggande.

    SvaraRadera