onsdag 19 mars 2014

Frukost korvar och gröt.

Det blev en skön men kall tur på cykeln i går kväll. Innan jag var hemma var både tårna och hälarna bortdomnade av kylan. 
Och att hoppa i duschen då gör fruktansvärt ont. Tårna kan svälla upp som frukost korvar och anta en lila aktig färgton. Så jag fick dra på mig en torr tröja och få i mig lite mat i väntan på att dom skulle tina upp. 

Hade fått en tidning med posten, och i den fanns en provpåse med gröt från Axa. Jag äter ju havregrynsgröt nästan varje morgon så det passade ju mig fint att testa den i dag. 


Men nej. Det var ingen hit. 
Jag fattar inte vitsen med det hela. Vanlig gröt tar 3-4 min att koka. Den här ska man bara koka upp vatten och hälla över grynblandningen och vänta 1 min. Ok man sparar någon minut. Men den innehåller inte bara havregryn utan även bl.a. socker, fruktos - glukossirap, surhetsreglerande medel, äpple och vin syra och rapsolja. Känns väl sådär. Och den var inte speciellt god heller. Nej inget jag skulle gå och köpa. 

Men jag väntar på ett annat paket i dag. När jag var på gymmet i går så pratade jag med några av morgon gymmarna man inte sett på ett bra tag. Fick frågan varför jag varit borta så länge, vart jag hade varit. Vi pratade hit och dit om träning, vikten av vila och om konsten att lyssna på kroppen. Och en av dom hade en kur som han tyckte skulle vara värt ett försök att prova. Så det slutade med att han kommer förbi mitt jobb i dag och levererar det hela. Ska bli spännande att se om det är lika bra som han säger. 

2 kommentarer:

  1. Produkten passar bra tex på jobbet som mellanmål då man kan ta vatten från kaffemaskinen. Hemma till frukost funkar det ju med vanliga gryn i kastrull eller micro.

    SvaraRadera
  2. Du har nog en poäng där. Passar nog bättre på fjällturen eller i ett tält :)

    SvaraRadera