torsdag 12 september 2013

Sprätt lätt när man vet hur man gör.

Första gången jag gjorde det själv så tog det tid, blev fel och jag blev arg. 
Slutade med att jag fick tag på en cykel meckare 20 min innan start. Inte optimalt. 
Det handlar om konsten att byta bromsbelägg. 
Regel nr 1. Bänd isär bromsoken när som gamla beläggen sitter kvar. Så skadar man inte dom nya. 
Regel nr 2. Plocka fram ev verktyg som kan behövas. 
Jag skruvar väldigt lite själv på min cykel, kanske mest rädd för att jag ska ha sönder något och att jag kommer stå utan hoj ett par dagar innan jag kan få proffs hjälp. Men nu har jag sträckt mig till bromsbelägg ändå. 
En annan sak jag skulle vilja kunna är att sätta ihop en trasig kedja. Kanske en grej att träna på under vintern på den gamla 26:an. 
Men på lunchen i går så fick jag i mig både mat och på med nya belägg på 30 min. (Det tar sig). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar