måndag 12 augusti 2013

2:a men säsongens bästa tävling

Då var näst sista deltävlingen i Långlopps cupen avklarad. Finnmarksturen i Ludvika på 68km. 
Även om det inte blev någon 1:a plats så gjorde jag nog årets bästa lopp hittills denna säsong. 
Det är en bana som är helt i min smak. Backigt, upp och ner nästan hela tiden. 
Men det var en lite annorlunda start än vanligt. Lite avvaktande. Annars så kan det lätt bli full sula dom första 4-8 km. Men nu gick det lite lugnare i början.
Hittade bra klungor att köra med och drog några själv också. 
Jag hade bra tryck i benen och inte en dipp på hela sträckan. 
Kände bara stor glädje och harmoni. 
Det är ju så här det ska kännas. 
Tävlingen i lite siffror då. 
3:01 årets tid. 
2 min efter 1:an
11 min marginal till 3:an
12 min snabbare än 2012
Så denna 2:a plats kändes bättre än vinsten på Engelbrektsturen där jag fick slita som ett djur större delen av loppet. 

Och ett stort + var vårat pris bord. 
Andra år så har vi i dam klasserna fått välja mellan dammsugare, kastruller, gardinlängder och peppar kvarnar. 
Men i år hade dom ryckt upp sig. 
Så jag åkte hem med ett par arm värmare och ett par strumpor från 
Grip Grab. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar