tisdag 30 juli 2013

Snabb smällkaramell.

Dagen efter ett lopp så brukar jag ta ett lugnare cykelpass för att trampa ur benen lite.
Men idag åkte snygg skorna på istället. Jag bara måste få testa dom.
Benen var helt döda under större delen av loppet igår, så jag hade inga förväntningar alls på dom idag.
Var mest nyfiken på hur skorna skulle vara. Tanken var ett kortare pass på ca 25-30 min på bra stigar med varierande underlag.
Men hej vad det gick. Inga problem alls. Hur kan det komma sig? Varför är dom pigga i dag och inte i går?
Röjde runt på Värmlandsserie banan bakom KMTI under 50 min.
Stenar, rötter och backar upp och ner. Hade väl önskat att det varit blötare för att få till en helhets bedömning av skorna. Men får väl ta det någon annan dag.
Som en färgglad smällkaramell for jag runt på stigarna och var helt salig.


Tog en snabb fika med Julia på hemvägen. Hon hade dunkande tandvärk pgr av en uppkommande visdomstand, så fikat fick bestå av något lättuggat.

Tandvärk eller ej. Melon är väldigt gott.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar