måndag 8 juli 2013

Bra utdelning på årets jakt.

Jag förstår att många besöker Dalarna under sommaren. För det är ju så himla vackert där uppe. Nästan lika fint som i Värmland.
Efter att vi checkat in på Backlunds B&B i Vikarbyn så knallade vi väg och hämtade kvällsmaten.
Pizza och kebab från den närliggande pizzerian. Tydligen den bästa i hela Rättviks området.
Drog i oss allt utan problem + lite smågodis på det också. (Uppladdning)

Vädret på söndagen blev lika fint som dom utlovat. Runt 25-28 grader och strålande sol.
Väldigt skönt efter misären på Lida Loop.
Lite fixande med nummer lappar och enligt ritual en dubbel macka med ost innan start så var man klar för årets Mörksuggejakt.
Och den börjar med den berömda stigningen upp till Vidablick. Man kör bara en kort sträcka genom stan innan man börjar trampa uppför. Tror backen är ca 2,5 km. Känns iaf som den aldrig ska ta slut.
Men det är bara att nöta på. Sen är det bara att fortsätta resten av banan.
Och det är nog den finaste i hela cupen. Utsikten är helt underbar. Och stigarna helt fantastiska.
Och i år så var dom torra och fina. Nu hinner man ju inte att sitta och njuta direkt, men man har en lycko känsla i hela kroppen.
Jag hade bara ett litet missöde under loppet. Och det var en kurvtagning. Drog förbi ett gäng när det började gå utför på en grusväg. Men jag hamnade lite för långt ut när kurvan kom och jag gick rakt.
Som tur var så fanns det inget dike, utan bara kort gräs. Men det blev ett väldigt tråkigt stopp mitt i all fart man hade fått upp.
Målet i år var att komma in under 3 timmar. Och det gjorde jag 2:53.
Yes.Det räckte till en 1:a plats. Så i år fick jag med mig en stor och fet Mörksugga.
Så känslan jag hade haft i kroppen stämde.
Jag var laddad och jag kände mig stark under hela loppet



Upploppet

Den underbara balkongen på Backlunds B&B

Hann med en kvällspromenad på bryggan i Rättvik

Tjeeeena kompis








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar