söndag 28 juli 2013

Fiske, bad och Engelbrektsturen

Något är knas. Jag gjorde ett inlägg igår men det har tydligen fastnat någon stans i cyber rymden.
Får väl se om det poppar upp någon annan dag.

Annars så har det varit lite väl glest mellan mina noteringar här. Semester pågår!
Jag och alla barnen har varit uppe i stugan under några dagar. Och några kompisar till dom har kommit och åkt också. Det är så mysigt när alla är samlade för en gångs skull för det händer så sällan.

På schemat har det varit fiske, bad, mat. Mera fiske, mat och ännu mera fiske.
Jag och Charlie fixade faktiskt middagen en kväll. Totalt fick vi nog upp 7 abborrar och en gädda under
4 timmars morgon fiske. Smarrigt värre med färsk potatis och stuvad spenat.
Hann med 2 cykelpass också. Bilvägen upp till Valfjället (3km backe) och sedan skidbacken ner.
Och en kväll körde jag och Julia en lugn tur till Lerot (snabb dopp i sjön) och tillbaka.


Fin utförs åkning i liftspåret.



Stor stugan i Ämterud

Bastun och badtunnan vid älven

På väg hem så hade jag och Julia egentid i shopping centrat. Bra, här ska uppdateras i garderoben.
Men det slutade med att jag hittade ett par trail skor. Tanken var att skaffa ett par senare i höst, men det var ju så bra pris. Får se om dom är lika snabba som dom är snygga.






Och just nu så har jag packat upp efter ett race i Norberg. EngelbrektsTuren 2013 är precis avklarad.
80 km i relativt lätt åkt terräng. Inte så mycket stök och bök. Utan väldigt mycket platta traktorvägar och grusväg. Ingen bana som är till min fördel. Utan det är högt tempo på platt mark.( Min svaga sida.)
Så vid 25 km var jag helt slut. Och kände mig inte alls piggare vid 50.
2ggr hoppade kedjan, och den sista gången satt den fast. Arg och förbannad slet jag för att få loss den, men tänkte att då har jag en orsak att bryta. Så less var jag just då. Men jag gav växelföraren en rejäl spark
och då lossnade den. Men jag hade tappat väldigt avstånd till klungan jag åkt med.
Efter en ny langad flaska så kom krafterna vid 64km. Då var det bara att trycka på. Det var första gången under hela loppet som jag kände att jag hade något att sätta till.
Och på sista 4km så växel drog jag och en kille för att båda skulle orka gå maximalt ända in till mål.
Det där gillar jag. När man kan prata ihop sig och man hjälper varandra.
Ok, han drog ifrån mig på slutet. Men jag hade fått väldigt bra hjälp.
Tiden i dag blev 3h 12min och räckte till en 1:a placering i D-40.
Trotts kedje strul och saknad av ork större delen av loppet så var jag 6min före 2:an.
Känns bra. Och ska nu sova gott.

Två på pallen. 3:an hade inte gått i mål till prisutdelningen








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar