torsdag 9 maj 2013

Tyr is everywhere

Jag blev så full i skratt i går när jag tömde postfacket och plockade ut nya numret av Bicycling.
På första sidan står det `vilan gör dig snabb' . Det var precis det jag ville få bekräftat. Läser man hela artikeln så handlade det kanske inte om att man blir snabbare efter x antal missade tränings timmar pgr av förkylning.
Men jag gillade rubriken och jag skrattade när jag gick upp till lägenheten.
Sitter nu på morgonen med en stor mugg kaffe och läser resten tidningen.
Och där, på sidan 14 längst till vänster har vi Anders Kvarnlöv från klubben. Heja Anders.
Bredvid honom står även Tina och Keith från stan (kör för Skoghalls ck)

Och vi blir bara fler och fler i cykelsektionen i Ok Tyr. Runda slängar 147 medlemmar just nu. Roligt.
Läser vidare i tidningen och hittar cykel vännen Åsa Erlandssons fina illustration i ett reportage
Det är en bra tidning och extra roligt när den är lite `kändis späckad´.






2 kommentarer:

  1. Ett tecken på att Karlstad är i framkant som cykelstad. Vilket den också varit i många år. Ändå mer glädjande att arvet förvaltas väl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så. Det är tur att det finns eldsjälar i klubben som är med och drar i många trådar.

      Radera