söndag 26 maj 2013

Struktur sparar tid.....

....det vet jag. Men att det ska vara så svårt att få till det ibland.
Just nu så ser det ut så här i min säng. Och har gjort hela veckan.


Ja, allt plockas ju undan innan jag lägger mig, men bara rakt ner i Ikea kassen. För att att sedan rota runt och leta efter det jag ska ha till nästa pass igen. Och ner i samma kasse när man kommer hem efteråt, för man orkar inte sortera allt så som man vill ha det. Man vill bara drypa av och lägga sig.

Har jag ett morgon pass så rotar jag redan på kvällen. Det tar alldeles för lång dyrbar tid att göra det på morgonen. För jag prioriterar alltid den tiden till frukost. Yogurt + frön, ägg och alltid kaffe med lite grädde.
Och sedan en andra frukost när jag kommer hem igen. Kanske gröt eller smörgås och mera kaffe.
Och kläderna! Ja dom åker ner i kassen igen. Gud vad trött jag blir på mig själv.
Jag tycker ju om när det är ordning och reda på sakerna. Skärpning.
Finns kanske tid i morgon att ta tag i det hela.

Om jag skulle se till det positiva  istället, så har det varit en bra tränings vecka.
En dag i skogen med ett gäng ny börjar tjejer på mtb (fast några var vana också)
Några pass med backintervaller.
Ett snabb pass på tekniska stigar.
Några gym pass ( Tadaaa. Maxade i ben pressen igen) Gött.
Ett intervall pass på kräk nivå.
Och några distanspass.

Dagen runda tog jag och Peter upp till Forshaga för att bla köra milspåret vid Sisu gården.
Perfekt väder om än lite väl blåsigt, men i skogen gick det att rejsa på ordentligt.

Längs med Klarälven (8-10 m/s sidvind) INTE medvind.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar